سه شنبه ۲۵ اردیبهشت ۰۳

دلیل سکوت سازمانی چیست؟

۳ بازديد

برخی فکر می‌کنند اگر همه کارمندان و هم‌تیمی‌هایشان در سکوت کار خود را انجام دهند، یعنی مسیر کسب و کارشان درست است و هیچ ایرادی وجود ندارد! خب باید بگویم کاملاً برعکس است.

سکوت سازمانی از فاجعه‌بار ترین‌ اتفاقاتی است که می‌تواند در یک شرکت پیش بیاید.

اما خب دلیل آن چیست و کجای کار می‌لنگد؟ چرا کارمندها جوری رفتار می‌کنند انگار شتر دیدن اما ندیدن؟ نکنه توطئه‌ایی برام چیدن؟ و در نهایت چه راهکارهایی داریم؟

 

 استفاده از سامانه الکترونیکی دبیرخانه و گردش مکاتبات نیز برای افزایش بهره وری سازمان توصیه میشود.

 اهمیت مقابله با سکوت سازمانی

زمانی که شما نمی‌دانید کدام عملکرد در شرکت‌تان ضعیف است پس چطور می‌توانید آن ضعف را برطرف کنید؟! از چه کسانی وضعیت موجود را می‌پرسید؟

همانطور که می‌دانید بهترین افرادی که می‌توانید از آن‌ها اطلاعات واقعی را دریافت کنید، کارمندان شما هستند. کارمندان به دلیل اینکه در دلِ همان شرایط کار می‌کنند، بهتر از هر کسی راه و چاه را می‌‌دانند. حالا فرض کنید کارمندان نسبت به مشکلات به‌ وجود آمده بی‌تفاوت باشند و به روی خودشان نیاورند، شک نکنید خسارت‌های جبران ناپذیری به شما و شرکت‌تان وارد می‌شود.

علاوه بر این، همین بی‌تفاوتی کارمندان باعث کاهش کیفیت عملکرد آن‌ها و در نتیجه ضررهای مالی و حتی معنوی! می‌شود.




منبع:

https://transis.me/blog/%D8%B3%DA%A9%D9%88%D8%AA-%D8%B3%D8%A7%D8%B2%D9%85%D8%A7%D9%86%DB%8C/

۰ ۰
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.