سه شنبه ۲۵ اردیبهشت ۰۳

تفاوت های بین RPA و BPM چیست؟

۲ بازديد
سالهاست که فناوری های مدیریت فرآیند تجارت BPM بخشی جدایی ناپذیر از استراتژی های تحول دیجیتال بوده است. اتوماسیون فرآیند رباتیک RPA به عنوان جدیدترین فناوری اتوماسیون در حال کسب محبوبیت است. زیرا مشاغل همیشه به دنبال فناوری های جدیدتر برای بهینه سازی فرایندهای تجاری خود هستند.

برای اکثر شرکت ها، دستیابی به تحول دیجیتال موفق یک روزه اتفاق نمی افتد. برعکس، این یک مسیر طولانی است. با این وجود، فناوری های مفیدی وجود دارد که می توانید برای تسریع در کل روند استفاده کنید.

در مورد نرم افزار دبیرخانه بیشتر بدانید.

اما تفاوت RPA با BPM چیست؟
در حالی که هر دو روش های RPA و BPM در نوع خود متفاوت هستند، مکمل یکدیگر نیز هستند و می توانند به شما کمک کنند تا تحول دیجیتال را به صورت یکپارچه در سراسر شرکت انجام دهید.

اتوماسیون فرآیند رباتیک RPA، به شما کمک می کند تا کارهای یکنواخت، معمول و زمان بر خودکار شود، و به نوبه خود تیم شما می تواند بر روی کارهای مهم و پیچیده تجاری تمرکز کند. این برنامه مستقل است و به رویدادهای سطح پایین، استفاده از صفحه کلید یا ماوس و محرک های مورد استفاده در وب متکی است.
با این حال، RPA بیشتر یک رفع نیاز سطحی است و هدف آن بهینه سازی فرایندها نیست. درعوض، این سیستم برای این است که فرایندها با جایگزینی به جای تلاشهای دستی انسان سریعتر انجام شوند.

تمرکز BPM بر ساده سازی و بازسازی فرایندهای اساسی کسب و کار برای دستیابی به کارایی بالاتر است. BPM می تواند با تجزیه و تحلیل نحوه کار در سناریوهای مختلف شرکت، ایجاد پیشرفت، نظارت بر فرآیندهای تغییر یافته و ارائه بهینه سازی مداوم، فرایندهای تجاری را بهبود بخشد.

توجه به این نکته مهم است که BPM نه یک ابزار مدیریت وظیفه است و نه یک ابزار مدیریت پروژه. تمرکز BPM بر به کارگیری بهینه سازی فرآیندهای مداوم و تکراری است که از الگوی قابل پیش بینی پیروی می کنند.


منبع:

https://persiansys.com/%d8%aa%d9%81%d8%a7%d9%88%d8%aa-%d9%87%d8%a7%db%8c-%d8%a8%db%8c%d9%86-rpa-%d9%88-bpm-%da%86%db%8c%d8%b3%d8%aa%d8%9f/

۰ ۰
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.